Emne

Opprett nytt emne
Du er logget inn som Logg ut Endre din informasjon
TMK
TMK

Utvide eksisterende toalett

Hei!

1. Jeg vurderer å lage en utleieleilighet i kjelleren. Der er det per i dag et lite rom med toalett og vask + et sluk midt på gulvet. For å få plass til et dusjkabinett må jeg flytte litt på en vegg for å utvide rommet. Hvilke regler gjelder da? Kan jeg bare gjøre dette? Eller må det søkes og godkjennes osv. Det er fliser uten varmekabler på gulvet, men i og med at dette er et gammelt hus, så tviler jeg veldig på at det er noen form for membran under. Veggene består bare av trepanel.

2. I tillegg har jeg et lite vaskerom i 2. etasje. Her er det toalett, vask og vaskemaskin + et sluk midt på gulvet. Kan jeg på dette rommet sette inn et dusjkabinett uten å måtte søke e.l. Gulvet har varmekabler med gulvbelegg, veggene er malt tapet. Gammelt her også, så det er ikke i samsvar med dagens byggekrav når det gjelder våtrom.

Jeg blir veldig takknemmlig om noen tar seg bryet med å svare. For meg er det et poeng å få til rimelige løsninger.

Med vennlig hilsen
TMK
0 Karakter

Svar

1. PÅL

RE: Utvide eksisterende toalett

Ja, du må i begge tilfellene søke for å få ett godkjent bad. Det å gjøre ett bad billig er en lei nøtt. Formelle godkjenninger våtrom, samt elektro krever firmabaserte løsninger. Men det er ditt hus og gjør hva du vil der. Om så er at du er trygg på eget arbeid og kunnskaper er det bare å smøre i vei.
    0 Karakter

annonse
Kvandal Kjøkken AS

Norske kjøkken, bad & garderobe. Direkte fra produsent uten mellomledd. Vi gir deg muligheten til å utforme din nye innredning slik du ønsker. Mange forskjellige typer og farger –også innvendig i skap!

For mer informasjon se: www.kvandal.no

Rimelige baderoms-
innredninger

Vi selger våre kvalitetsprodukter direkte fra fabrikk uten fordyrende mellomledd. Som din trygghet gir vi 10 års garanti mot fabrikasjonsfeil!

Velkommen til en hyggelig prat! www.badinteror.no

Integrert kjølerom

Hvem ønsker ikke seg et stort fint og ryddig kjølerom? Men integrert bak en flott møbelplate. Kjølerom fra Thermocold kfd leveres etter mål for ditt behov. Kjølehjørne kan også integreres med både hel og to delt dør.

Finn mer informasjon på: www.thermocold.no

Stilrene vasker

Stilrene kjøkkenvasker i keramikk fra Systemceram. Mera 90 er vakker i sin enkelhet og viser at god smak er enkelt!

Flere modeller vises på vår nettside www.lino.no

annonse

Forum
Quiz - Test dine kunnskaperNyhetsbrev

Regelverk viktig juss for boligeiere

annonse
annonse
annonse
annonse

Trapper - Alt om trapper

Finn din håndverker

Viivilla