Emne

Opprett nytt emne
Du er logget inn som Logg ut Endre din informasjon
Anonym
Anonym

Varme i gulv bad

Hei! Jeg har nettopp renovert badet mitt, men problemet er at ved toalettet er det vesentlig kaldere(ca. 5 gr.) enn i resten av badgulvet.
Årsaken til dette er muligens at det er ett innebygget toalett, og pga. det er det lagt inn ett fall som da genererer en tykkere såle(avrettningsmasse). Men, burde ikke firmaet som hadde totalreabiliteringen tatt dette med i beregningen og lagt varmekablene tettere?
Etter å ha konfrontert firmaet med dette var det ingen forståelse for dette, enda jeg viste sjefen målingene(Fluke temperaturmåler, infrarød).
Er veldig usikker på hvordan jeg kan gå videre med dette, og om det er grunnlag for det. Håper noen vettuge personer kan gi meg ett tips:)
0 Karakter

Svar

1. Kjell Arne Thomassen Innlegg: 2

RE: Varme i gulv bad

Du kan be om tegningen eller foto som er tatt i forbindelse med leggingen av varmekablene. elektro firma er pålagt å dokumentere hvordan kablene er lagt. Denne dokumentasjonen skal du som kunde få overlevert ved ferdigstillelse av badet.
    Det skal og foreligge samsvarserklæring på utførte arbeider.

Det som påhviler deg som kunde er om du har informert utførende firma om at det skal være vegg hengt toalett. Og at du har benyttet godkjent elektro installatør.

Tegningene vil vise om kablene er lagt med tanke på gulvmontert toalett.
    Da vil området under toalettet ikke ha kabler. mao kaldere område under toalettet.
    0 Karakter

annonse
Kvandal Kjøkken AS

Norske kjøkken, bad & garderobe. Direkte fra produsent uten mellomledd. Vi gir deg muligheten til å utforme din nye innredning slik du ønsker. Mange forskjellige typer og farger –også innvendig i skap!

For mer informasjon se: www.kvandal.no

Jamax Stillassystemer

JAMAX er et velutviklet stillassystem basert på over 40 års erfaring. Mange fornøyde brukere og rask montering har gjort JAMAX til Norges mest solgte lettstillas, og et naturlig førstevalg for maling og vedlikehold!

Norema kjøkken

Hos Norema får du FULL FLEX. FULL FLEX betyr kort og godt at du kan bruke våre skapløsninger i alle rom. Enten du skal pusse opp eller bygge nytt kan FULL FLEX hjelpe deg og oppnå et helhetlig og harmonisk uttrykk i hjemmet. Med like eller matchende.

Finn mer informasjon på: www.norema.no

Norges laveste priser på vinduer/dører

Vi leverer etter dine mål og ønsker. Beregn selv prisen på dine nye vinduer og dører med en gang på www.sparevinduer.no

Finn mer informasjon på www.sparevinduer.no

annonse

Forum
Quiz - Test dine kunnskaperNyhetsbrev

Regelverk viktig juss for boligeiere

annonse
annonse
annonse
annonse

Trapper - Alt om trapper

Finn din håndverker

Viivilla