Emne

Opprett nytt emne
Du er logget inn som Logg ut Endre din informasjon
Tor
Tor

Mose

Noen her som har noen gode råd om hvordan jeg blir kvitt mosen på plenen og som holder den borte? Takknemlig for alle gode tips :)

Tor
0 Karakter

Svar

1. Anonym

RE: Mose

Prøv mose GTI.
    2 Karakter
  2. Gammelerik

La gresset vokse høyt og ikke klipp det for lavt. Det må også komme sol til på plenen, hvis ikke blir det vanskelig å få gresset til å gro. Husk å ikke vanne for mye, la gresset få gode røtter.
    0 Karakter
  3. Terje

Jeg har snakket med en gartner om dette og fikk da råd om å:
    1. Ikke gjødsle for mye, bare litt men ofte ca hver 3-4 uke gjennom hele vekstsesongen. Ca en hånd med gjødsel pr 10 kvm.
    2. Kalk rikelig hvert tredje år, og bruk da 3 ganger den anbefalte mendge på pakken. Vedlikeholdskalk forøvrig de andre årene etter anvisningene på pakken.
    3. Klipp gresset ofte, slik at det kommer luft, næringsstoffer og vann til røttene.

Forøvrig har jeg god erfaring i å kjøre med plenlufter hvert 10. år. Dette er en kombinert plenlufter og mosefjerner maskin. Mosefjerner kjører jeg vår og høst for å sikre best mulige vekstforhold for gresset da jeg har lite sol på store deler av plenen grunnet høye hekkplanter. Plantasjen selger disse maskinene for en tusenlapp.
    0 Karakter
  4. Ronny

Jeg har fått et tips om å droppe mose gti til fordel for jernsulfat som fås kjøpt på felleskjøpet. Jeg har ikke fått prøvd det enda, men det skal prøves. Samtidig fikk jeg beskjed om å IKKE gå på belegningsstein, fliser, og ihvertfall ikke inn i huset på skoene som du har på deg når du bruker jernsulfat. Dette setter visstnok stygge "rustfargede" merker. Etter kort tid blir mosen svart og dør, og nytt gress spirer.Hold barn og husdyr borte ifra plenen under behandlingen.
    0 Karakter

annonse
Utekjøkken med sjel

Utekjøkken i gjenbrukt jerntre/Azobetre fra gamle kaianlegg i Danmark. Kan stå ute hele året og er helt vedlikeholdsfritt. Fås i størrelser opp til 2,4 m, med forskjellige sammensetningsmuligheter med vask, gassgrill og kullgrill. Vi kan tilpasse kjøkkenet til akkurat dine behov! Flere produkter på www.norfax.no

Hotspring Massasjebad

Verdens mest solgte utendørs spabad , mer enn 750 000 fornøyde eiere. Spar titusener på markedets Laveste strømforbruk.

Gir mest for pengene…! www.hotspring.no

Snøfreser

Ønsker du at snørydding skal være en lett og enkel jobb. Da anbefaler vi å ringe våre faghandlere og avlegge de et besøk. MTD snøfres er en særdeles stor aktør og forsyner markedet fra sør til nord.

Finn din forhandler på www.bye.no

Gresstrimmere

MTD har trimmere i de fleste størrelser. Alt fra billige små elektriske og opp til 4-takt buskryddere. Stort utvalg av trimmer tråder og alt tilbehør tilgjengelig gjennom vårt forhandler nettverk. Maskiner som er konkurranse dyktige i markedet på pr

Finn din forhandler på www.bye.no

annonse

Forum
Quiz - Test dine kunnskaperNyhetsbrev

Regelverk viktig juss for boligeiere

annonse
annonse
annonse
annonse

Trapper - Alt om trapper

Finn din håndverker

Viivilla