Emne

Opprett nytt emne
Du er logget inn som Logg ut Endre din informasjon
Gunnar
Gunnar

Trapp av halvstokker

Skal lage trapp fra ett nivå i hagen og opp mot huset. HAr fått tak i halve tømmerstokker. Lengden skal være 2,5 meter og 1,50 meter bred.
Er det noen som har ærfaring med å lage sånn trapp. Jeg vil gjerne vite litt om vinkler, festemuligheter og evt utfellinger etc. Hvordan gjør jeg det. Ser den for meg, men vil helst ha innspill av hageeiere med tilsvarende trapp.
10 tommer stokker. Gjerne innspill om hva jeg skal bruke til imprenering av stokkene, fikk ikke furu som jeg ville, det ble gran.
2 Karakter

Svar

1. PÅL

RE: Trapp av halvstokker

Går noen år før halvstokk av gran råtner, men tretjære er prima vare, fin farge og lukt også. De gamle stavkirkene våre er satt inn med milebrent tjære. Halvstokk trapp er vel lettest og lage med to vanger, honside ut, slik at du får ett plant anlegg for trinn. Utetrapp bør ha opptrinn på mellom 17 og 20 cm. Inntrinn lager du over 30 cm. Forutsetter at dia på stokk er over 30 cm, hvis ikke må du bruke to stokker. Fest trinn via vangen ved å bore opp 4 hull dia på 30mm, bor så langt at du har 3cm helved igjen, de siste tre cm borer du med 8 mm spiralbor. skru 100mm galv treskrue med sekskanthode gjennom hull i vangen, brul hullpipe og forlenger, hvis du har vært nøye med skjæring av trinnene blir det potte tett. Hull i vanger kan du spunse med rundstokk, eventuelt lage juksekloss med firkant hode som blir synlig. Lykke til
    1 Karakter
  2. Gunnar

RE: Trapp av halvstokker

Tusen takk :)
    0 Karakter

annonse
Hotspring Massasjebad

Verdens mest solgte utendørs spabad , mer enn 750 000 fornøyde eiere. Spar titusener på markedets Laveste strømforbruk.

Gir mest for pengene…! www.hotspring.no

Lei av at snøfreseren tetter seg?

Toro har løst problemet. Mange spennende løsninger som gjør jobben enklere. Nå kan du nyte vinteren.

Gå inn på www.hako.no og finn en forhandler i ditt distrikt.

Honda snøfresere

Ingen konkurrent kan vise til samme effektivitet som Honda i de forskjellige klassene. Ingen kaster snøen høyere eller lengre, enten den er tørr og lett, våt eller tung. Hardpakkede brøytekanter byr heller aldri på noe problem.

Finn mer informasjon på: www.berema.no

Utekjøkken med sjel

Utekjøkken i gjenbrukt jerntre/Azobetre fra gamle kaianlegg i Danmark. Kan stå ute hele året og er helt vedlikeholdsfritt. Fås i størrelser opp til 2,4 m, med forskjellige sammensetningsmuligheter med vask, gassgrill og kullgrill. Vi kan tilpasse kjøkkenet til akkurat dine behov! Flere produkter på www.norfax.no

annonse

Forum
Quiz - Test dine kunnskaperNyhetsbrev

Regelverk viktig juss for boligeiere

annonse
annonse
annonse
annonse

Trapper - Alt om trapper

Finn din håndverker

Viivilla

Trenger du noe utført?