Forum

Støy fra nabo..
0 stemmer
jun 25 2012
Jeg bor i "atriumhus". Problemet er støy fra nabohuset - spec. merkes dette etter naboen fikk flisegulv i alle rom. Mest forstyrrende er alle lyder fra deres kjøkken, som ligger vegg i vegg med mitt soverom. Kan dette problemet løses ved å sette opp en lyd isolerende plate på veggen i mitt soverom mot nabovegg? Vil det ha noen effekt?? Eller må det større forandring til?? Ønsker et godt råd - (ikke bare å flytte)
feb 28 2012
Nei, denne var vanskelig. Jeg bodde selv en plass hvor støyen holdt på å ta livet av meg. Haddeflyttet tidligere om jeg hadde visst det skulle vare i over 15 år. Ang fliser, så kan de være lagt for tett inntil din vegg og derfor avgir mer lyd enn før. Hvis det står kjøleskap, fryseskap, komfyr og oppvaskmaskiner etc og durer er det nok ikke mer å gjøre enn å klage, men om naboen river opp en fliserast for å lage fuger inn mot deg er heller mer tvilsomt.
mar 08 2012
Forslag til å dempe lyden fra kjøkknenet deres til ditt soverom, jeg regner med du ikke vil fllytte "soverommet" til et annet sted i leiligheten, men hvis di kan "stjele" 10-15 com på den veggen som er værst utsatt så akn du isolere den med 5 cm rockwool/glava og doble gipsplater, ikke rett på hverandre men slk at de ovelapper hverandre sparkle godt i alle skjøter , gulv og tak. og male/ strie/tapet det burde hjelpe
mar 15 2012
Det er ikke sikkert det hjelper med kun ny vegg. Hvis det er gjennomgående betongsåle mellom boenheten bør nok denne splittes for at dere skal få et godt resultat.
mar 18 2012
Du får lydbøyler du kan feste stenderverket i. Bruk eks rocwool tung plate. Produsent kan oppgi anbefalt tykkelse. Vanlig isolasjon demper lite. Forsøk å kontakte Norsk forening mot støy og Miljørettet helsevern i den kommunen du bor i eller andre innen MHV i norge. Frank Beck i Arendal kan mye om støy. Viktig at du er nøye med detajer.
mar 19 2012
Det hjelper lite med tung mineralull i hulrommet. Kjøp den billigste mineralullen du får tak i. Det står med klartekst i Byggforsk sine dokumenter.
jul 01 2012

Vet ikke om du allerede har gjort noe med dette. Jeg vil anbefale deg å forhøre deg godt med folk som har greie på dette. Jeg bor selv i en blokk, med en hybel som nabo. Jeg blir nesten koko av lyder derifra, og har fått ødelagt mange netter med nabo støy.  Det ble gjort et forsøk fra huseier på å rette om dette. Det ble satt opp en ekstra gipsvegg, med vanli isolasjon mellom. Det var nok de mest bortkastede pengene han noen gang har brukt. Det hjalp ingen ting.