annonse
annonse
Lag et nytt innlegg
Du er logget inn som Logg ut Endre din informasjon
Anonym
Anonym

Naboens støttemur

Støttemuren til naboen raste ut for to år siden, det er en mur på ca 5 m høyde og ca7-8 meter lang, huset på eiendomen var utleiebolig og er til sjenanse for hele nabolaget, skråningen er fortsatt ikke permanent sikret. Vi har advokat som er på saken i tilegg til plan og bygg i komunen men det ser ikke ut til at det hjelper. har dere noen råd og gi??? dette er til så stor sjenanse for meg at jeg vil tape mye penger hvis jeg skal selge min bolig, hvordan går jeg frem da???
0 Karakter

Svar

1. Advokat Pål-Morten Grande Innlegg: 44

SV: Naboens støttemur

Hei

Naboen har en forpliktelse til å holde sin eiendom sikret og ikke påføre andre skade. Med mindre det er gjort arbeider på din eiendom som har medført utrasingen, fremstår det for meg slik at naboen skal rydde opp i dette.

Da du allerede er i kontakt med advokat må du henvende deg til han eller henne med mindre du er misfornøyd med oppfølgingen hvoretter det selvsagt er anledning til å bytte advokat.

Slik du fremstiller saken oppfatter jeg at den omfattes av plan- og bygningslovens regler om sikring og at kommunen derfor skal ta tak i den. Parallelt med dette er det anledning til å rette krav mot naboen privatrettslig.
    0 Karakter

annonse
Fjern fukt i kjeller – EPS fuktfjerning

I mer enn 25 år har vi gitt over 3000 kunder en tørr kjeller uten graving. I rapport fra Byggforsk er vår metode omtalt som et alternativ, faktisk en bedre løsning enn drenering ved enkelte fuktproblem. For å få et optimalt resultat for nordisk klima og byggeskikk, utvikles og videreutvikles EPS-systemet i Norge. Derfor gir vi funksjonsgaranti!

GJØR DET SELV PAKKELØSNING

Skadedyrbutikken.no har som mål å leverer kvalitetsprodukter og unike pakkeløsninger til konsummarkedet. I tillegg tilbyr alle våre kunder gratis råd og veiledning. Det er en entusiastisk gjeng som utgjør Skadedyrbutikken.no. De ansatte er interessert og vi føler ansvar for det Skadedyrbutikken.no holder på med. Les mer på Skadedyrbutikken.no

Fornye din trapp! - monter nye trinn

Enkel oppussing av trapp med Lundbergs trappetrinn gjør din gamle trapp ny. I sortimentet finner du alt du trenger for en vellykket trappefornyelse. Det finnes en løsning for de aller fleste type trapper.

Finn mer informasjon på: www.lundbergs.com

Tørr kjeller uten å grave

- Fast pris. Ingen uforutsette utgifter. - Betalings garanti: Ingen betaling før oppnådd resultat. - 10 års garanti på installasjonen. - Hele kjelleren blir tørr, også innvendige bærevegger. - Hage, terrasser,trapper og bed, er urørt og like fine. - Vesentlig rimeligere enn å grave.

Les mer på www.dryelectro.no

annonse
annonse
annonse
annonse
annonse

annonse

Finn din håndverker

Viivilla

Trenger du noe utført?

Få anbud fra håndverkere.

Populært akkurat nå.