Forum

Avise fryseren
0 stemmer
jun 25 2012
Jeg skal begynne med vårrengjøring, og det betyr at jeg skal av av-ise fryseren. Er ute etter en rask metode for jeg har en del i fryseren som ikke kan være ute for lenge. Har hørt at en kan bruke en hårføner, men er usikker på hvor trygt det er? Noen som har noen gode forslag?
mar 05 2012
FØRST: Få opp varmen i rommet med fryseren, men ikke sett elektriske apparater oppi fryseren (fare for kortsluttning). SÅ: Slå av fryseren. Deretter: Bær innholdet i fryseren over til senga og pakk det under dyner og ulltepper. Neste steg: Når isen begynner å miste noe av frosten på utsiden kan man dunke lett på den og den vil sprekke og eventuelt falle ned. Vi har også brukt isskrape av plast og skrapt fryseboksen innvendig med hell. Neste steg: Samle opp isen og fjern den fra fryseboksen. Prøv å få bort alle isflak. Deretter: Vask fryseboksen med varmt vann, vri opp kluten veldig ofte for å holde temperaturen på vannet i kluten høy. Når så alt er rent og pent pleier vi å tørke ut av fryseren slik at den er helt tørr. All fukt vil automatisk bli rim på innsiden når fryseren startes igjen, så viktig å få ut så mye som mulig. Sisste punkt: Fyll opp fryseren og start den opp igjen!
mar 05 2012
Har du en fryseboks er det fort gjort å avise den. Tøm boksen for mat og sett inn bøtter, fat etc. med varmt vann og lukk lokk eller dør på fryseren.. Skift ut vannet etterhvert som det blir kaldt og erstatt dette på nytt med varmt vann. Spesielt for en fryseboks er dette vildig greitt. Pass på og fjern is etterhvert som den løsner så blir det ikke mye smeltevann. Lykke til.
mai 05 2012
1. Ta ut all mat. 2. Ta ut kontakten. 3. Legg to store badehanduker i bunn for å ta opp vann. 4. Tøm forsiktig varmt vann på de isete sidene. ev. m/sprayflaske. 5. Isen fjernes nå lett med en stekespade. 6. Ta straks opp allt vann og vask m/lett såpevann og deretter m/rent vann, og tørk godt !! 7. Legg maten tilbake og sett i kontakten. Lykke til !!