annonse
annonse
Lag et nytt innlegg
Du er logget inn som Logg ut Endre din informasjon
Anonym
Anonym

Garasje.

Hei.
Jeg har garasje som er under verandaen til naboen Alt er i mur.Både veggene i garasjen og taket, som er verandaen deres.
Problemet er at det er sprekker inn mot veggen til huset slik at når de spyler verandaen sin, eller det ligger mye snø der som tiner , eller det regner veldig, så renner det ned i garasjen min og det blir VELDIG rått der. Og det er jo ikke så bra. Jeg må stort sett ha garasjedøra åpen hele tiden pga dette.
Jeg lurte på om det er noe jeg kan gjøre nedenfra med dette?
De er ikke intressert i å gjøre noe oppenfra,(jeg har nevnt det) og jeg vil ikke bli uvenner ved å mase på de.
Takker på forhånd for råd.
Mvh wenche.
0 Karakter

Svar

1. Anonym

SV: Garasje.

Veldig vanskelig å tolke hvordan dette ser ut..
    Men er det vannlekasje direkte i taket kan du kanskje skru opp tak plater som leder bort vannet ?
    Renner vannet i sprekken, burde jo det være mulig å få tettet denne(?)
    Et bilde av hvordan det ser ut hadde nok hjulpet endel :)
    0 Karakter
  2. Anonym

SV: SV: Garasje.

Tusentakk for svar.
    Det er sånn at garasjetaket mitt er deres verandagolv, og det er murt fast til husets grunnmur.Det fins ikke noen plater som leder bort noe vann der.
    Veggene i garasjen min er murvegger som verandaen deres hviler på, og en av veggene,den ene langveggen, er da grunnmuren på huset. Og det er der,hvor verandagolvet deres ( og garasjetaket mitt ) er murt ut fra huset at det er blitt sprekke i "skjøten" slik at det renner vann ned.
    Jeg får ikke tatt noe bilde av greia og forklaringen min er sikkert dum og vanskelig for andre å forstå, Men jeg bare lurte på om noen visste om noe middel som kanskje kunne brukes for å tette.
    Wenche.
    0 Karakter
  3. Anonym

SV: SV: SV: Garasje.

Det går ikke og tette det fra undersiden, det vil ikke holde. svaret du fikk av wenche tror jeg var og montere plater i taket på garasjen som fører vanet ut ved porten, jeg har montert noe sånt flere ganger i store parkeringshus med lekarsje, som fører vannet vekk fra bilene, det var kun midletidig, det MÅ tettes fra toppen med sveisepapp eller no tettningsmasse. hvem som har ansvar for repperasjonen vet jeg ikke.
    Blikkenslagern.
    0 Karakter
  4. Anonym

SV: Garasje.

Dette må gjøres fra deres terrasse der vannet renner inn. Om dette er selveier , de eier terrassen og du eier garasjen er de mulig du har rett å kreve at de står for utgiftene. Dessverre kan dette bli en dyr advokatsak. Det er sannsynligvis billigere å gjøre det fra terrassen også, så jeg ville foreslått at du ordner dette og at dere deler på utgiften. Bor man i leilighet må man stå for utgiften hvis det lekker til leiligheten under.
    0 Karakter

annonse
Vinduer og balkongdører

Tre er et velprøvd og stabilt materiale for vindusproduksjon, som vi i Trenor Vinduer har perfeksjonert helt siden 1925. Vi kan også kombinere dette med en utvendig aluminiums-bekledning så vinduer og balkongdører får en ekstremt god motstands-dyktighet mot vær og vind. http://www.trenorvinduer.no/produkter_allvaers.php

Tørr kjeller uten å grave

- Fast pris. Ingen uforutsette utgifter. - Betalings garanti: Ingen betaling før oppnådd resultat. - 10 års garanti på installasjonen. - Hele kjelleren blir tørr, også innvendige bærevegger. - Hage, terrasser,trapper og bed, er urørt og like fine. - Vesentlig rimeligere enn å grave.

Les mer på www.dryelectro.no

Fasadeprodukter AS

Landsdekkende produsent og leverandør av markiser, screen, persienner og innvendig solskjerming. Kontakt oss for gratis befaring i dag. Vi leverer også garasjeporter og spabad.

Les mer på www.fasadeprodukter.no

Vedlikeholdsfrie terrassebord

Velg Kebony fordi det er vakkert å se til. Fordi det ikke trenger vedlikehold og er varig. Eller fordi det er fremstilt av bærekraftig svanemerket tre. Kebony kan brukes til terrasser, kledning, brygger osv.

Les mer på www.kebony.no

annonse
annonse
annonse
annonse
annonse

annonse

Finn din håndverker

Viivilla

Trenger du noe utført?

Få anbud fra håndverkere.

Populært akkurat nå.