Forum

Rød takstein merke Wergeland-Halsvik
1 stemmer
jun 26 2012

Hei til alle lesere . Har et skråtak på ca 50 kvm skrånende ned i en takrenne på 8 meter lengde. Taket ble bestilt og lagt senhøstes 2005. Iår rengjorde jeg takrennen og tok opp ialt 17,3 kg rød sand fra rennen.

Sendte deretter forespørsel til Wergeland-Halsvik fabrikk og stilte et høflig spørsmål om dette var en naturlig avskalling. Fikk ikke svar - gjentok mailen , desverre uten respons. Nok en norsk bedrift som tydeligvis mener at spørsmål fra kunder er å oppfatte som utidig.

Er det noen der ute som kan gi råd er jeg glad for dette !

mvh Olav F Kornberg

jun 29 2012

Hei. Har akkurat samme erfaring med takstein fra denne leverandøren. Mine takstein er fra ca.2002, og avgir stadig massevis med rød 'sand' i takrennene. Tok dette opp med dem pr.mail i mars-2010 på vegne av meg selv og en nabo med samme problem, og fikk faktisk respons. En representant kom på befaring og tok med seg takstein for analyser osv. Mye rot frem og tilbake, men konklusjonen deres var at steinen holdt alle tekniske krav. (Blir jo egentlig bukken og havresekken når det er de selv som sjekker dette, men hva skal man gjøre.....).
Jeg har rett og slett ikke orket å kjempe mer mot dem, så det beste rådet mitt er rett og slett å sørge for å spre informasjon om at folk bør holde seg unna produkter fra denne leverandøren.
Jeg kommer nok kanskje til å forsøke med såkalt takfornying, der de bl.a. impregnerer og maler taksteinen. Skal undersøke om de som driver med slikt tror det kan løse problemene med avskalling.
Nye takstein fra Wergeland blir det i hvert fall ALDRI snakk om å betale penger for !!! Så til alle som måtte lese dette: Hold dere unna rød takstein fra Wergeland-Halsvik !!
Mvh.Espen Abrahamsen

jun 30 2012

Hei og takker så mye for svaret - håper at en eller annen fra fabrikken  leser og oppfatter misnøyen

god sammer fra Olav F Kornberg i Bergen

jul 09 2012

Hei. Har samme problemet med Zanda rustikk takstein. Det regner småsand ned på verandaen etter regnvær. Mitt tak er nå 20 år. Har vært slik hele tida.

jul 10 2012

Hei. Vi har og Zandastein som har liggi i over 30 år. Det er ennå sand som kommer ned. Har inntrykk det blir aldri tomt. Sand over alt etter regnvær også hos oss. Egentlig veldig lei det.....

jul 19 2012

Hei! Det kommer sand fra min Icopal takstein også. Regner det som en naturlig forvitringsprosess, det er jo sand i betongstein. Tegl / glasert er vel bedre, men det er jo en annen pris.

Annonse
  • LADY Balance gir deg vakre, matte vegger og godt inneklima. Den vakre, matte overflaten lar fargenes naturlige og harmoniske nyanser komme frem og gir deg rom det er godt å være i. LADY Balance lukter minimalt og er godkjent av Eurofins Indoor Air Comfort Gold.

Les mer på jotun.no

• ENKELRUM er et godt bygget helårs løsning for de som vil ha det lille ekstra, som liker god design, fine detaljer og holdbare materialer. Ingen organisering av håndverkere. Her er alt ferdigbygd. Leveres med kranbil og løftes direkte til tomt. Kan settes på påler. Enkelt!

Mer informasjon på enkelrum.se

• Gjør huset ditt smartere; Du har full kontroll over hjemmet via mobil eller nettbrett. Fra hvor som helst. Når som helst.

Les mer på xcomfort.no 

• Celestin – et kjøkken som dufter av landlig idyll og innbyr til sosialt samvær. Spennende vitrine-løsninger harmonerer med vakre pilastere og dekorative karmlister. Avtal kostnadsfritt hjemmebesøk nå! 

Bestill ditt uforpliktende hjemmebesøk på www.creoform.no

• Grønt Fokus kan tilby mange ferdige pakkeløsninger med forskjellig størrelse og isolasjonsverdi, alltid god kvalitet til en meget god pris! Prøv vår hagestueguide og få både pris og illustrasjon etter noen få klikk.

Les mer på www.grontfokus.no

• ES varmepumpesystem er utviklet for nordisk klima, har høy virkningsgrad og er særdeles effektiv ved lav utetemperatur når varmebehovet er størst. 
    Mest spart energi – per investerte krone.

Les mer og bestill katalog på energysave.no

• Luft/vann varmepumpen Thermia Atec er testet av Svenske Energimyndigheten og kom ut med høyeste årsvarmefaktor som er det beste målet på hvor effektiv en varmepumpe er i virkelig drift. I tillegg er varmepumpen blant testens meget stillegående.

Les mer om våre varmepumper på thermia.no

• Grønt Fokus kan tilby flere modeller i forskjellige størrelser og kvalitet. Vi har drivhus for hobbygartneren og drivhus man setter inn bord og stol i, for å kunne nyte en frokost blant drivhusets vekster og herlige dufter.

Les mer på www.grontfokus.no

• Glassfagkjeden tilbyr alt innen glass, som f.eks glass over kjøkkenbenk, elegant, personlig og lett å holde rent. Glasset leveres i alle størrelser og i helt klart glass eller i den fargen du ønsker. 

Les mer på glassfagkjeden.no

• En moderne kjøkkenklassiker; modell Glatt Hvitmalt fra HTH. De lange horisontale linjene i dette kjøkkenet gir en enkel og lett stil. Her kombineres tradisjon og innovasjon på en vakker måte. Dekor Glatt Hvit er fremstilt i 1,6 cm platetykkelse og belagt med 120 g silkematt melamin. Kantet med 1,3 mm tykk kant i kunststoff.

Finn flere kjøkken på www.hth.no

• Kebony er det bærekraftige tre-alternativet til tropisk og modifisert trevirke. Kebony krever minimalt vedlikehold og viser lang levetid selv i tøft klima.

Les mer på kebony.no

• Hörmann Norge AS er en av de ledende aktører innen portbransjen i Europa. Våre produkter selges gjennom vårt aktive forhandlernettverk over hele landet. Produktene produseres i spesialiserte fabrikker, og det legges stor vekt på innovasjon og design.

Les mer om våre produkter på www.hoermann.no

• JAMAX er et velutviklet stillassystem basert på over 40 års erfaring. Mange fornøyde brukere og rask montering har gjort JAMAX til Norges mest solgte lettstillas, og et naturlig førstevalg for maling og vedlikehold!

Les mer på www.alutec.no

• Behöver du en ny köksfläkt? Hos oss på Fjäråskupan har du oändliga valmöjligheter. Du kan fritt välja utförande, färg och mått på fläktkupan 

Finn mer informasjon på: www.fjaraskupan.se

• Beholdoljefyren.no er et prosjekt som gjør det enklere og tryggere for bolig og byggeiere å erstatte fossil fyringsolje med fornybar klimavennlig biofyringsolje.

Beholdoljefyren.no og dets partnere arbeider for å få fortgang i gjennomføringen av de enkleste klimagasskuttene på områder der det finnes fullgode klimavennlige alternativer.

Les mer på beholdoljefyren.no

vilkårene
Avbryt

Velkommen til viivilla.no!

Som medlem på viivilla.no er du en del av Vi i Villa - din tipser i villahverdagen.

På viivilla.no kan du få svar på dine spørsmål, snakke med andre kunnskapsrike villaeiere, si hva du mener i Villapanelet, delta i konkurranser og ta del i Vi i Villas unike tilbud samt mye mer.

Viivilla.no er en plattform i stadig utvikling for å kunne være din beste tipser i villahverdagen!

Dersom du har problemer eller spørsmål om noen av våre tjenester kan du sende en epost til einar.vestheim@bonnier.no. 

Trykk OK for å registrere deg som bruker på viivilla.no. 

Husk å oppdatere din profil med opplysninger ved å trykke på "Min side" oppe til høyre når du har logget inn. Opplysningene brukes når du deltar i konkurranser osv.

Med vennlig hilsen

Viivilla.no