Denne saken er ikke skrevet av Vi i Villas redaksjon, men er en pressemelding
Børge Leknes er adm. direktør i Vardia.
Børge Leknes er adm. direktør i Vardia.

Alt for kjernefamilien

Produktnyheter øvrig

Mor, far og to barn. To biler, hytte og hund. Der har du Vardias kjernefamilie.

Vardia har ikke akkurat ligget på latsiden. Etablert i Sortland i 2009 av Børge Leknes, Rune Arneberg og Pål Lauvrak. Gutta fikk nyss om at Telenor 1881 på Sortland skulle nedlegges, snudde på hælen, tok over kontorene, og har i løpet av kort tid bygget opp Vardia til en stor aktør i bransjen med børsnotering i 2014.

I 2016 skal selskapet ha en brutto omsetning på omtrent 3 milliarder. Det er nok ikke korrekt å kalle det for et mirakel, men langt unna er det ikke.

- Vi har som mål at våre kunder skal være blant de mest tilfredse i bransjen. Vi ønsker først og fremst et totalkundeforhold, og skal sørge for at våre kunder trives ved at vi alltid er der for dem, sier Børge Leknes, adm. direktør i Vardia.

- Gjennomsnittsfamilien Norge forsikrer verdier for rundt 10-15 millioner kroner hvis man tar med det man eier, helse og liv samt ansvarsdelen man har som privatperson. Vi bruker altfor liten tid på forsikringene vi tegner i forhold til omfanget det faktisk er. Hvis jeg skal sette dette litt på spissen så har en normal kunde mer kompetanse og interesse for sin egen mobiltelefon enn han har for forsikringene med tanke på økonomisk risiko.

- Hvorfor skal folk velge Vardia?

- Det har vært få endringer i markedet de siste 30 årene, som er dominert av en store aktører. Vi vet at 1/3 del av de norske husstandene har vært forsikret i samme selskap i 10 år eller mer, og av disse har kun 15 prosent blitt kontaktet av sitt eget selskap de siste 12 månendene. Det er også slik at kun 3 av 5 kunder ikke er klar over at de kan flytte selskap gjennom årene. Og folk er fornøyde slik det er. Dette overbeviste oss om at det er plass til et selskap som setter service og oppfølging i høysetet. Vardia skal være et frisktt alternativ til det etablerte aktørene, vi gir kunden riktig pris og den rådgivningen som kunden trener.

- For de 4000 kundene som valgte Vardia i mai betyr det at de har hatt en rådgiivningssamtele med oss der vi gikk gjennom produktene våre samt pris. Kundene i denne bransjen er som sagt ganske happy med selskapet de har tegnet forsikringer hos, de sitter i ro og klager ikke og i mellomtiden tjener de store selskapene svært gode penger på denne passiviteten. Alle kundene som er i kontakt med oss er vinnere, uavhengig om de blir kunde eller ikke, sier Leknes.

Om Vardia

Vardia Insurance Group ASA er et norsk skadeforsikringsselskap som har hovedfokus på service og distribusjon av forsikringsprodukter innen markedsområdene Privat og mindre Næringsliv.

Vardia-konsernet består av Vardia Insurance Group ASA og datterselskapene Vardia Forsikring AS (Norge), Vardia Försäkring AB (Sverige), Vardia Forsikringsagentur A/S (Danmark), Vardia Agencies AS (Norge), Saga Forsikring AS (Norge) og Rein Forsikring AS (Norge). Konsernet har ca. 400 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Sortland, Hamar, Molde, Lysaker, Porsgrunn, Stockholm, Luleå, Skellefteå, Sundsvall og København. Vardias konsept er unikt, og selskapet erfarer for tiden en betydelig etterspørsel etter konsernets tjenester.

Årets forsikringsselskap i Sverige

Vardia Forsikring ble årets skadeforsikringsselskap i Sverige i 2012. Bransjeorganet Risk & Försäkringi samarbeid med IFU har utnevnt Vardia Forsikring til årets skadeforsikringsselskap for 2012. Prisen ble utdelt på forsikringsgallaen Insurance Awards den 19. april 2012

Denne saken er ikke skrevet av Vi i Villas redaksjon, men er en pressemelding

9 juli 2014