Boligstylistens beste tips

Tips til boligstyling.


Tips til boligstyling

  • Rydd i alle rom, også i boder og skap.
  • Vask, gjerne en skikkelig hovedrengjøring, og luft godt før visning.
  • Fjern gjenstander som får boligen til å virke overfylt eller trang.
  • Rydd vekk personlige bilder og gjenstander. De som står igjen bør være enkle og elegante.
  • Fjern kjøkkenmaskiner slik at benkeplatene ser større ut.
  • Fjern personlig effekter på badet. Sjampoo og kremer må settes inn i skap.
  • Legg frem rene håndklær i matchende farger.
  • Er kjøkken og bad gammelt eller ”gått ut på dato” bør man vurdere mindre oppgradering som skifte av knotter, nytt toalettsete osv.
  • Spor etter kjæledyr, som hundeseng, matskål etc må også fjernes.
  • Sørg for ”barnevakt” til husdyret og gjerne også til barna under visningen.
  • Påse at alle lyspærer virker og at alle varmekabler står på.
  • I entreen må alle sko og alt overflødig yttertøy fjernes.
  • Hva med en ny dørmatte?
  • Fjern sykler, ski, barnevogner etc.
  • Vis frem er ryddig garasje.
  • Fei og rydd alle uteareal.
  • Klipp gress og hekk og luk vekk ugress.
  • Sett opp manglende lister.
  • Reparer/sett opp løse eller manglende fliser.
  • Er det noen innvendig vegger eller karmer som ”roper etter” maling?
Til sist, men ikke minst
  • Rydd i alle rom, også i boder og skap.

Eiendomsmegleren om boligstyling
Unn Cecilie Raastad, daglig leder i Krogsveen AS i Asker, sier følgende om boligstyling:

– ”Det vil alltid være en stor fordel å bruke en profesjonell stylist ved salg av bolig som ikke er modernisert de siste årene. Vi kommer alltid med tilbud til selger om dette. Helt moderne og nyoppussede boliger har ikke alltid dette behovet.

Vi presiserer imidlertid for alle våre kunder at det er utrolig viktig at boligen fremstår mest mulig ryddig og presentabel. Årsaken til at vi anbefaler boligstyling er helt klar; oppnå et optimalt salg av boligen, større respons, flere på visning, bedre pris osv. Fine bilder på internett samt en god atmosfære på visning er absolutt en av de viktigste kriteriene for et vellykket salg.”